12 juni 2008

   Jag har flytt landet, dig och allt som gör ont. Jag drickar mig full utan att förlora en krona och dansar tills jag faller ihop i min hotellsäng. Jag kysser läppar som är lika färrädiska som dina men som aldrig kommer lyckas ge mig samma tilltredsställelse som du lyckas göra.
   Ingen är som du.
Drinkarna blandas med blodet och jag får känna på hur det är att vara du. Mn ikväll är du det sista jag tänker på när jag sveper en flaska vin och tretton drinkar under alldeles för få timmar. Låter ögonfransarna dansa och blicken äta upp varje man jag ser.
   Jag är i ett annat land - mil ifrån dig - du är illfälligt glömd.

   Men det är en natt då jag tröts mina försök plötsligt sitter där med mitt hjärta i handen och ditt ansikte som min minnesbild och du är det enda jag tänker på. Du har en förmåga att riva upp allt igen just dom kvällar då jag lyckats glömma.
   Det är som om du vet.
Det är ditt SMS i min mobil och det är dina ord i mitt huvud. Enkla korta ord som sticker hål på hela mig. Allt du frågar är hur jag mår och om jag har roligt men bara det faktum att du bryr dig gör att allt brister för mig.
   Jag beställer in en whiskey till och fyra drinkar. Allt går snabbt att svälja när man vill glömma och plötsligt sitter jag i en annan mans knä med mina armar runt hans hals.
   Du är glömd, glömd för inatt.
Men jag kommer aldrig kunna glömma dina gamla kyssar. 

Kommentarer
Postat av: Majken

Den här texten kommer upp samma dag jag kommer hem från en resa och jag känner igen mig i det så fruktansvärt mycket hjärtat.



Förresten, nu går allt åt helvete.

Han har rivit ut mitt hjärta och bara stampar på det.

Las Vegas?

2008-07-15 @ 22:18:24
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0